Postgrau en Automatització Industrial: PLC’S i Comunicacions industrials

«Els processos automatitzats basen part de l’èxit a disposar d’equips capaços de gestionar i adquirir la informació necessària del procés per actuar-hi de manera ràpida i exacta. Hi són claus els autòmats i les comunicacions adients»  

Durada: 105 hores
Crèdits ECTS: 15
1a Edició
- Data inici: 15/10/2012
- Data fi: 11/02/2013
2a Edició
- Data inici: 05/03/2013
- Data fi: 20/06/2013

Horari: dimarts i dijous,
de 18.15 a 21.45 h
Matrícula: 2.100 euros
(Preu vigent fins 31/05/2012)

A qui va dirigit
A professionals implicats en la fase la selecció, programació i configuració dels sistemes de control i comunicacions dels dispositius en el procés productiu, o a aquells que volen ampliar les seves habilitats o conèixer les últimes tecnologies i procediments en el desenvolupament de projectes d’automatització i integració.

Sortides professionals
-Departaments d’enginyeria, de producció i anteniment, ajustant i millorant els sistemes automatitzats.
-Enginyeries d’automatització, estructurant i desenvolupant els programes per a PLCs i podent seleccionar i integrar les comunicacions industrials.

En finalitzar el curs, els alumnes seran capaços de:

• Seleccionar, especificar i utilitzar els elements principals de control i comunicacions que s’adaptin millor a un sistema de producció automatitzat.
• Conèixer les possibilitats i capacitats actuals de gestió basats en autòmats i poder seleccionar, organitzar i desenvolupar metodològicament la programació de diferents PLCs en diferents plataformes i llenguatges de programació normalitzats (IEC 61136-3 i SFC).
• Avaluar les necessitats de càlcul, accés i gestió de dispositius per tal de definir les característiques necessàries per al sistema de control i comunicacions que especifiquin els requeriments del client.
• Analitzar els atributs dels diferents protocols estàndards de busos de camp i tenir els criteris d’aplicabilitat per a cadascun d’ells (p. ex. ASi, ProfiBUS, DeviceNet, ControlNet, Interbus S, ProfiNET, Modbus TCP, etherCAT, entre d’altres). Saber seleccionar i integrar les Comunicacions industrials entre dispositius i entre nivells d’informació.
• Conèixer les possibilitats actuals d’accés a la informació dels sistemes productius, intercanviar dades entre aplicacions (Serveis Web) i/o accedir a les dades sol·licitades amb formats coneguts i visuals (Servidors Web), i saber aplicar-les i escollir la millor opció.

 


Inverteix en el teu futur avui mateix!


Per demanar un assessorament personalitzat, concertar una entrevista amb el director, o per qualsevol dubte, contacti amb Rosana Buelvas al 934017171 o masters@cim.upc.edu.

Ens comprometem a donar resposta en menys de 24 hores.