Blog notice

BCN3D Technologies: la impressió 3D al teu abast

Ja no és suficient amb dotar la societat de impressores 3D. BCN3D Technologies, posant la vista cap al futur, pretén transformar la societat de consum en la qual vivim des de principis del segle XX en una societat productora de les seves pròpies idees, involucrant-nos a tots en el desenvolupament de tecnologies participatives. Un canvi procedimental en el qual les persones fabriquen ara les seves eines i projectes, fusionant diferents tecnologies de fabricació digital per així obtenir productes que d'una altra manera no s'haurien pogut arribar a materialitzar.

Edifici DHUB de Barcelona, seu de la presentació de BCN3D Technologies

Per aconseguir-ho, la nova secció de la Fundació CIM planteja dos vessants d'acció: Nous productes que apropin la impressió 3D als usuaris, així com un programa formatiu que ajudi a dissenyar i fabricar amb les tècniques específiques de fabricació digital. En quant als nous productes, BCN3D Technologies està treballant actualment en 3 noves tecnologies que es presentaran el proper dia 14 de maig en el DHUB de Barcelona i també en el 3D Printshow de Londres, un dels esdeveniments més importants del sector de la impressió 3D i la fabricació digital. Aquest mateix dia, es presentarà també el programa formatiu 3D Training que cobreix els diferents estadis de la concepció i realització d'un objecte o producte: el disseny, la fabricació i la posada en funcionament d'allò fabricat.

Richard Horne, més conegut com RichRap, un dels emprenedors en el concepte Open Source

La intenció de BCN3D Technologies amb aquest programa formatiu és democratitzar l'ús de la fabricació digital i les impressores 3D de forma real, tot capacitant a usuaris no professionals per al correcte ús de les eines existents . Seguint amb aquesta idea, els productes dissenyats per BCN3D Technologies s'emmarquen en l’Open Hardware , filosofia oberta de fabricació que permet a tot aquell que ho vulgui conèixer exactament el funcionament de la seva màquina, ja que,  la informació de disseny es publica sota llicència lliure i queda a disposició del públic.

El 14 de maig es presentaran les tres noves tecnologies de fabricació digital de BCN3D Technologies

Aconsegueix les teves entrades per a l'esdeveniment més important en impressió tridimensionalT'hi esperem!