Blog notice

La Fundació CIM acull el World Manufacturing for Scholars, innovació tecnològica pels més joves

La Fundació CIM de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), és membre del Comitè Organitzador de la important cimera internacional “World Manufacturing Forum 2016” i com a tal compleix amb les seves obligacions de suport i seguiment de l’esdeveniment.

En aquest context, les instal•lacions de les que la Fundació CIM-UPC disposa a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC de Barcelona seran la seu de tres tallers dirigits als estudiants de secundària que es centraran en diversos aspectes i fases molt importants a tenir en compte dins el desenvolupament tecnològic.

El primer, Brick Planner,  girarà al voltant de la gestió de la producció i estarà a càrrec d’en Manuel Oliveira de SINTEF –l’organització independent de recerca més gran d’Escandinàvia-. El següent taller estarà gestionat i dirigit per en Stefano Perini del Politecnico de Milà i tractarà sobre el disseny i desenvolupament del producte a partir d’un tema de gran atractiu pels adolescents: la creació d’skateboards. Finalment, el tercer taller es centrarà en el concepte de materialització avançada amb una activitat pràctica sota el títol “Space machining” que conduirà en Pierre Lagarrige de la Université Jean Françoise Champillion.

Totes aquestes activitats estan destinades a complir un dels objectius últims de la Fundació CIM-UPC com és acostar la tecnologia a tothom, en aquest cas, dirigint-nos especialment als més joves.

L’edició d’enguany del World Manufacuring Forum compta amb un plantejament ben definit com és el següent: Com pot la indústria accelerar la tecnologia de fabricació avançada en l'era del creixement intel•ligent, sostenible i integrador? Així, l’objectiu del World Manufacturing for Scholars és traslladar aquesta incògnita als més joves a través d’aquests tallers pràctics per tal que puguin donar els primers passos actius dins del món de la innovació tecnològica.

El World Manufacturing for Scholars tindrà lloc aquest dijous 5 de Maig a partir de les 9 del matí a les instal•lacions de la FME de la Fundació CIM-UPC.