Blog notice

La Fundació CIM participa en el projecte de disseny i creació d’una cadira de rodes ‘low cost’

El nostre Tomeu Ventayol ha estat el professor al capdavant del projecte de final de grau de l’Adrià Sallés i el Bernat Vila, dos estudiants d’Enginyeria Industrial i Desenvolupament de Producte, que han dissenyat i fabricat una cadira de rodes de baix cost destinada a les persones amb mobilitat reduïda dels països que es troben en vies de desenvolupament.

El prototip de la cadira s’ha batejat amb el nom de Do It Yourself Wheelchair (munta-la tu mateix) i comptarà amb unes instruccions online que es podran descarregar des de casa. “La idea és que la gent pugui tenir, a través de la pàgina web, totes les instruccions de muntatge a l’abast”, declara Ventayol, qui va proposar aquesta filosofia tan propera a la de pròpia Fundació CIM.

Amb un cost de 70 euros, la DIY Wheelchair està fabricada amb dues rodes de bicicleta, dues rodes de carretó d’hipermercat i tubs de fontaneria de PVC. A més, el disseny extremament simplificat de la cadira permet que persones properes als usuaris la puguin muntar en 15 minuts. Les característiques d’aquest projecte la converteixen en un gran reclam per aquell 15% dels 70 milions de persones que necessiten una cadira de rodes arreu del món i no se’n poden permetre una de convencional.

Durant la presentació de la cadira en roda de premsa, tant els dos estudiants com en Tomeu van destacar la doble vessant –acadèmica i social- del projecte, que va néixer de la voluntat de l’Adrià i el Bernat per a crear un objecte pràctic i útil, que pogués ajudar a les persones que ho necessitessin. En aquest sentit, els estudiants han aconseguit la col•laboració de Creu Roja, la Fundació Isidre Esteve i la Fundació Esport Solidari Internacional per tal que el mateix model de cadira es pugui fer servir a l’Àfrica.