Màster en Enginyeria de Producte i Processos de Fabricació

Propòsit

El màster CIME (Computer Integrated Manufacturing and Engineering) té com a objectiu preparar professionals – gestors i tècnics– en les diferents tecnologies d’enginyeria de producte i de fabricació assistides per ordinador, per que siguin capaços d’aconseguir millores substancials en els seus productes i també d’implementar i/o d’optimitzar els seus processos de fabricació associats.

Avui dia, el desenvolupament i la fabricació de productes no és possible sense una gestió integral del disseny, desenvolupament i producció fent ús intensiu d’eines assistides per ordinador, que possibiliti de manera efectiva els processos d’innovació. El màster CIME conjuga la utilització de mitjans tècnics amb metodologies més efectives per tal de materialitzar productes guanyadors a les empreses, tot tenint en compte els paradigmes actuals de desenvolupament avançat de producte, indústria connectada i indústria 4.0.

A qui va dirigit?

El CIME està orientat a professionals tècnics, especialment enginyers i dissenyadors industrials, però també professionals de totes aquelles disciplines que desitgin disposar dels coneixements i les habilitats necessàries per ser proficients en les tasques de desenvolupament i/o d’industrialització de producte en empreses que innoven utilitzant tecnologies CAD/CAE/CAM i metodologies d’enginyeria concurrent per a una gestió integral del cicle de vida del producte.

Sortides professionals: Direcció de departaments de projectes, direcció de departaments d’R+D+i, responsables d’industrialització de producte, product manager de desenvolupament de producte, product developer especialitzat en eines CAD/CAE/CAM.

Beneficis

En finalitzar el curs, els participants tenen els coneixements i són capaços de:

• Posar en pràctica les tècniques més avançades de disseny i d’optimització de producte, així com les metodologies de gestió de projectes.
  • Identificar i avaluar les característiques, els avantatges d’utilització, el funcionament i els resultats esperats dels sistemes de CAD/CAE/CAPE existents al mercat havent-ne realitzat pràctica directa.
  • Materialitzar productes guanyadors utilitzant les tecnologies de disseny, enginyeria i fabricació de productes industrials: CAD (Disseny Assistit per Ordinador - de la idea al model virtual), CAE (Enginyeria Assistida per Ordinador – millora funcional) i CAPE (Enginyeria de Fabricació Assistida per Ordinador – disseny, simulació, optimització i programació de fàbrica).
Edició: Octubre 2018
Matrícula 9.100€
Descomptes UPC Alumni Premium 10%; Situació desocupació 10%; Empreses col·laboradores 10%; CETIB 12%; EIC 15%
Durada 450 hores
Inici 15/10/2018
Fi Juliol 2019
Horari de Dll a Dj, de 18:15 a 21:45h
Crèdits 60 ECTS
Titulació UPC i CIM UPC
Sessions informatives
Dijous, 7 de juny 2018 a les 18:30h a Sala de Juntes.

Itinerari acadèmic

Mòdul 5
DPAO   CAPE   CAE   DPEP   PFM

Equip docent

L'equip docent que integra el programa està format per professionals que combinen la seva feina amb la seva tasca docent i, per tant, possibiliten amb la seva ample experiència en el sector un aprenentatge que s'adapta a la realitat empresarial.

Roger Uceda

Director del Master

Enginyer industrial per la ETSEIB (UPC) i Màster en Direcció de la Producció per la Fundació CIM (UPC). Va iniciar la seva carrera a Delphi i a Metaldyne. L'any 2005, es va incorporar a la Fundació CIM, on ha desenvolupat la seva carrera professional com a Director d'Operacions a la Planta Pilot, compaginant la fabricació de prototips i preseries per a empreses del sector de l'automoció, packaging o electrodomèstics, amb la implantació del sistema Lean Manufacturing en empreses i la participació activa en projectes de R+D a l'àrea de nous processos de fabricació.

Professors

Jordi Bonada