Postgrau en Tecnologies de Control Industrial i SCADA

Propòsit

L’objectiu d’aquest postgrau és dotar als alumnes dels coneixements corresponents a les diferents disciplines relacionades amb la instrumentació, supervisió i control de procés, ja sigui en una part de tot un sistema com al conjunt d’una planta.

El curs es divideix en quatre mòduls que garanteixen el coneixement de les eines de control de riscos industrials o l’aplicació concreta dels coneixements en casos pràctics. El primer mòdul, Instrumentació i Enginyeria, analitza i interpreta la simbologia i els diagrames P&ID. També identifica i selecciona els diferents instruments industrials per a la captura de mesures de procés.

El segon mòdul, anomenat Sistemes de Supervisió i Control, revisa els sistemes de control de processos industrials disponibles al mercat i a l’entorn en les diferents fases de control existents en una planta de procés, des de l’instrument en planta fins al sistema d’històrics. En els mòduls de Control Bàsic i Avançat, es presenten i s’estudien les eines principals i més utilitzades de control industrial.

A qui va dirigit?

Als responsables de la selecció i millora dels sistemes de regulació, supervisió i control de processos continus o discrets; i a aquells professionals que necessitin actualitzar i ampliar els coneixements en aquesta àrea d’indústria de procés o d’integrades.

Sortides Professionals: Enginyer d’instrumentació o manteniment en plantes de procés (petroquímiques, químiques, farmacèutiques...).  Enginyer d’automatització o de supervisió de  processos industrials. Enginyer en oficina tècnica o en l’àrea d’instrumentació i control industrial.

Beneficis

En finalitzar el curs els participants seran capaços de:

• Identificar i seleccionar els instruments de mesura de les variables bàsiques i conèixer la seva relació amb els elements del llaç de control: actuadors i posicionadors.
  • Interpretar i utilitzar la simbologia i els diagrames P&ID i les diferents normes associades a aquest tipus de documents: ATEX, SIL...
  • Disposar de criteris tecnològics i ergonòmics per a l’elecció de dispositius de control i d’SCADA a la indústria: desenvolupar aplicacions SCADA, accedir a les dades i estructurar la base de dades associada.
  • Identificar i sintonitzar llaços de control simple i avançat basats en reguladors PID. Aplicar diverses tècniques de control i sintonitzar els controladors per millorar les característiques de funcionament del sistema.
Edició: Octubre 2018
Matrícula 3.150€
Descomptes UPC Alumni Premium 10%; Situació desocupació 10%; Empreses col·laboradores 10%; CETIB 12%; EIC 15%
Durada 105 hores
Inici 16/10/2018
Fi Febrer 2019
Horari Dll i Dc, de 18:15 a 21:45h
Crèdits 15 ECTS
Titulació UPC i CIM UPC
Sessions informatives
Dimecres, 5 de setembre 2018 a les 18:30h a c/Llorens i Artigas, 12.

Equip docent

L'equip docent que integra el programa està format per professionals que combinen la seva feina amb la seva tasca docent i, per tant, possibiliten amb la seva àmplia experiència en el sector un aprenentatge que s'adapta a la realitat empresarial.

Iñaki Eseberri

Director del Postgrau

Enginyer Tècnic Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i Màster en Producció Automatitzada i Robòtica per la Fundació CIM (UPC). Té més de 12 anys d'experiència en el desenvolupament i direcció de projectes d'automatització industrials. És responsable del departament d'Instrumentació i Control de Processos del grup SOLVAY. Desenvolupa les seves funcions a la fàbrica de PVC que el grup té a Martorell.

instrumentationandcontrol.net

Professors