Postgrau IAP3D

Propòsit

Cada vegada més, per impactar i interessar els nostres clients, no n'hi ha prou de demostrar coneixements sobre el producte que hem dissenyat. Cal despertar interès i diferenciar-nos de la competència presentant els dissenys de forma atractiva i cuidada.

Exposar de forma visual un producte, simulant el seu entorn i comportament a través d'imatges i vídeos, permet transmetre el concepte, qualitats i beneficis del producte, i possibilita la comprensió directa per part del client, un avantatge decisiu a l'hora d'assegurar l'entrada d'un producte al mercat.

Així doncs, per tal de ser més persuasius i comunicar eficientment l'objectiu final d'un projecte, caldrà adaptar i contextualitzar la representació de productes aplicant les eines i recursos que, durant les diferents etapes de desenvolupament, permetin millorar la comunicació a través del disseny gràfic i estructural, tenint en compte el seu ús final i les expectatives del client.

Beneficis

En finalitzar el curs, els participants seran capaços de:

• Crear diferents tipologies de presentacions en les diferents fases de disseny d’un producte.

• Dissenyar escenaris virtuals 3D: crear nous objectes, importar-ne de creats amb altres sistemes, col·locar i regular fonts de llum i compondre l’entorn.

• Dissenyar materials realistes i associar-los als objectes.

• Crear imatges fotorrealistes i utilitzar els formats adients.

• Dotar els objectes de moviment i canvis de materials, dissenyar moviments de càmera i variacions d’il·luminació.

• Crear animacions en 3D.

• Utilitzar les tècniques explicades per millorar les presentacions de projectes de productes i serveis.

• Lliurar virtualment productes als clients en el procés de disseny, per tal d’escurçar el Lead Time de creació del projecte.

Edició: Març 2017

Descomptes
UPC Alumni Premium 10%; Situació desocupació 10%; Empreses col·laboradores 10%; CETIB 12%; EIC 15%
105 hores
02/03/17
Fi
Juny 2017
Dm i Dj, de 18:15 a 21:45h

1 Estratègia de comunicació de projectes

• Estudi del context comercial: què, com i a qui comunicar.
  • Tipologies de presentacions en les diferents fases del disseny d’un projecte.
  • Informàtica gràfica.
  • Gestió de projectes digitals.

2 Creació d’escenaris virtuals 3D

• Tractament de models CAD i d’altres formats 3D.
  • Disseny de models i formes en 3D.
  • Edició de superfícies i models deformables.

3 Disseny de presentacions tècniques

• La primera idea: comunicació del disseny conceptual. Concepte del Pre-Render.
  • Creació de presentacions d’alta qualitat dels productes, incloent-hi documentació, il·lustracions tècniques, manuals de muntatge...

4 Disseny de l’aparença visual dels escenaris virtuals.

• Mètodes i conceptes: fotogrames clau, corbes de control, animació no lineal.
  • Navegació per un escenari virtual. Animació d’objectes, càmeres i llums.
  • Sistemes de partícules i efectes especials (VFX).
  • Animació basada en armadures o esquelets, cinemàtica inversa.

5 Animació 3D

• Mètodes i conceptes d’animació: fotogrames clau, corbes de control, animació no lineal.
  • Navegació per un escenari virtual. Animació d’objectes, càmeres i llums.
  • Sistemes de partícules i efectes especials (VFX).
  • Animació basada en esquelets (cinemàtica inversa i directa).
  • Motion capture.

6 Post-processament i composició. Infografia

• Tractament d’imatges.
  • Infografia i maquetació.
  • Composició de vídeo i àudio.

7 Projecte final de postgrau

Sol·licitud d'informació

Per a més informació ompli el formulari següent i contactarem en menys de 24h.

Per a qualsevol dubte o un assessorament personalitzat contacti a infomasters@fundaciocim.org o truqui al 93 401 71 71.

Aquest postgrau està orientat a professionals tècnics – especialment enginyers, arquitectes i dissenyadors industrials – que desitgin disposar dels coneixements i habilitats necessàries per millorar les presentacions dels seus projectes a través de tecnologies audiovisuals.

Sortides professionals:  Producció d’imatges i animacions digitals en departaments d’R+D+i, Product Manager en departaments de Marketing,Product Developer especialitzat en post-tractament de fitxers CAD

Producció d’imatges i animacions digitals en departaments d’R+D+i, Product Manager en departaments de Marketing, Product Developer especialitzat en post-tractament de fitxers CAD

Sandra Artigas FCIM
Sergi Grau LSI-UPC
Alfredo Gallozzi FCIM
Rodolfo Nuñez Freelance
José Luís Enguía Digitalworkforce
Lluís Solano LSI-UPC
Cesc Grané UPC
Josep Maria Font UPC

Lluís Solano, Director del Postgrau.
Doctor enginyer industrial per la UPC. Director del Graduat Superior de Disseny de la UPC. Subdirector del departament de Tecnologies de la Informació i Comunicació de l'ETSEIB.

És professor titular d'universitat del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la UPC i membre del Grup de Recerca d'Informàtica a l'Enginyeria de la mateixa universitat.