Postgrau TCAD

Propòsit

El coneixement dels sistemes de CAD més potents i implantats a la indústria és un dels trets indispensables que permeten als professionals incorporar-se a oficines tècniques d’R+D+I. Allà, amb eines CAD totals (que cada cop més passen a anomenar-se eines CAD), es desenvolupen productes d’alt valor afegit en què la innovació és contínua. Entre aquests sistemes destaquen els softwares CATIA i NX.

Aquesta habilitat ha esdevingut essencial per a enginyers i dissenyadors que participen en projectes de desenvolupament de productes i processos durant totes i cadascuna de les fases d’aquest procés. Els sistemes de CAD han estat plenament assumits pel mercat, especialment en els sectors industrials més dinàmics, com ara l’aeronàutic, el ferroviari o l’automoció. Les PIME no en són una excepció, doncs la innovació hi és també un factor clau de supervivència. Altres disciplines tècniques, com ara l’arquitectura, tampoc són immunes als avantatges que se’n deriven de l’ús d’aquestes eines.

En definitiva, la finalitat d’aquest curs és la de capacitar els participants per utilitzar els softwares CAD amb l’objectiu d’optimitzar el procés creatiu i assegurar la seva viabilitat tècnica mitjançant el disseny paramètric de prototips virtuals.

Beneficis

Els participants adquiriran un molt alt nivell en el disseny paramètric mitjançant els programes de CAx més potents i implantats a la indústria actualment: CATIA i NX.
En finalitzar el curs, seran capaços de:

• Desenvolupar el cicle bàsic de disseny d’una peça: creació i modificació de geometria bàsica 3D en estacions de treball, i generació dels plànols constructius corresponents

• Utilitzar dos dels sistemes de CAx més estesos a la indústria actualment: CATIA i NX, tant de forma bàsica com avançada.

• Aplicació dels sistemes CAx en fases de pre-projecte, disseny i experimentació.

• Identificar i avaluar la integració de les eines CAx d’alt nivell a les oficines tècniques de desenvolupament de producte.

Edició: Març 2018

Descomptes
UPC Alumni Premium 10%; Situació desocupació 10%; Empreses col·laboradores 10%; CETIB 12%; EIC 15%
105 hores
05/03/2018
Fi
Juny 2018
Horaris
Dll i Dc, de 18:15h a 21:45h

1. Disseny paramètric de nivell mitjà amb sistemes CAx

• Modes de croquisat: filferro i creació de perfils
  • Sòlids primitius i sòlids a partir de contorns 2D: operacions bàsiques de modelat
  • Disseny d'assemblatges
  • Disseny de superfícies

2. Disseny paramètric de nivell avançat amb sistemes CAD

• Gestió d’arxius i links
  • Croquisat avançat. Definició de suports de geometria alàmbrica
  • Definició de suports de geometria filferro
  • Parametrització avançada
  • Creació de catàlegs, taules de disseny, equacions i lleis de variació paramètrica
  • Superfícies avançades
  • Ús de corbes guia i de splines
  • Superfícies còniques
  • Anàlisi i modificació de superfícies lliures i corbes no paramètriques
  • Interacció ergonòmica de models 3D
  • Anàlisis dinàmica de sòlids i conjunts (simulació per elements finits)
  • Simulació cinemàtica
  • Disseny de processos de muntatge i desmuntatge (DFA)
  • Drafting avançat
  • Funcions de suport i inserció de plantilles
  • Modelat de peces de xapa metàl·lica. Elements estructurals i soldadura

3. Activitats complementàries

• Arquitectura avançada. Modelat 3D i PDM a l’arquitectura.
  • Digitalització de superfícies. El CAD i l’enginyeria inversa.
  • Visita a un Centre Tècnic de Desenvolupament de Projectes.

4. Projecte final de postgrau

• Documentació del projecte a estudi.
  • Disseny, simulació i viabilitat.
  • Fabricació d’un model real mitjançant tecnologies de prototipat ràpid.

Sol·licitud d'informació

Per a més informació ompli el formulari següent i contactarem en menys de 24h.

Per a més informació contacti a infomasters@fundaciocim.org o truqui al 93 401 71 71.

Aquest postgrau està orientat a professionals tècnics –especialment enginyers i dissenyadors industrials– que desitgin disposar dels coneixements i les habilitats necessàries per integrar- se en els departaments d’R+D+I, on les darreres tecnologies en disseny i enginyeria de producte ja hi són presents o estan en procés d’implantació.

Sortides professionals: Enginyeria de Projectes, Recerca i Innovació, Disseny Industrial, Càlcul i Disseny de màquines, Disseny d’estructures, Simulació de mecanismes, Oficina Tècnica.

El equipo docente que integra el programa esta formado por profesionales que combinan su trabajo con su tarea docente y, por lo tanto, posibilitan con su gran experiencia en el sector un aprendizaje que se adapta a la realidad empresarial.

Ricard Adell SEAT
Toni Castelblanque T-Systems
Marc Payerols T-Systems
Josep G. Garcia Consultor
Marc Sellas FES-CTES
Robert López FICOSA
Alfredo Gallozzi FCIM
Marc Fresnillo ABGAM

Ricard Adell, Director del Postgrau.
Enginyer industrial superior per la Universitat Politècnica de Catalunya.

Va iniciar la seva carrera professional a la Fundació CIM. És enginyer en Innovació, Recerca i Desenvolupament al Centre Tècnic de SEAT, especialitzat en simulació cinemàtica i estudis de viabilitat de components en l'àmbit de la dinàmica del vehicle i desenvolupament de xassís. Va ser Premi Creativitat 2008 en PFC per l'Escola Superior d'Enginyers Industrials de Barcelona i Premi a la Creativitat 2009 pel Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya.