Rhinoceros & Grasshopper

Propòsit

Rhinoceros és un software de disseny en CAD vectorial que permet crear, editar i analitzar corbes i superfícies NURBS, que capacita al usuari a modelar de forma lliure geometries 3d.

Grasshopper és un editor gràfic d’algoritmes que, com a plugin de rhinoceros , aporta les eines necessàries per a transformar-lo en software paramètric.

Rhinoceros permet desenvolupar projectes des de la fase inicial (disseny conceptual) fins preparar-los per el posterior renderitzat, anàlisis o prototipatge. La rapidesa i alta qualitat de les superfícies creades amb aquest software, el fa indispensable per aquells que s’inicien en el modelat en 3D. Amb la combinació del Grasshopper ens permet desenvolupar projectes més complexes d’una manera mes controlada.

Matriculació

Existeixen dues vies per inscriure's a un curs. Per una banda, es pot a formalitzar la matrícula a través de la matriculació online, on s'hauran de seguir els següents passos:

• Accedir a la matriculació del curs desitjat i omplir el formulari. Per poder gaudir del descompte del 50%, caldrà adjuntar l'arxiu de la matrícula vigent que l'acrediti com a estudiant o el full d'inscripció a l'atur.
  • Un cop enviat el formulari podrà triar la forma de pagament, mitjançant transferència bancària o Paypal. Seguidament rebrà un correu electrònic de confirmació de la matrícula.

Per altra banda, en el cas que vulgueu matricular-vos de manera presencial, caldrà omplir un formulari d'inscripció a la recepció de la Fundació CIM (Horari: de 8:00h a 14:00h i de 15:00h a 19:00h). Un cop comprovat el pagament, rebrà un correu electrònic de confirmació de la matrícula.

Descompte per a estudiants o persones en situació d'atur: Al estar inclòs en sectors amb descomptes especials, haurà de presentar a la Recepció de la Fundació CIM la seva Matrícula d'estudis o el seu Full d'Inscripció a l'Atur. En aquests casos, la factura del curs sempre anirà a nom de l’estudiant, en cap cas a nom de cap empresa/fundació/cooperativa o associació i no es podrá bonificar per la Fundació Tripartita.

Normativa del cursÉs imprescindible tenir coneixements bàsics d'informàtica i de dibuix tècnic. Per obtenir el Diploma de la Fundació CIM i el Certificat d'Aprofitament del curs s'ha de complir amb el 80% mínim d'assistència obligatòria, aplicat al número total de sessions. L'alumne realitzarà una prova final per avaluar si el participant ha aconseguit el nivell mínim requerit per a l'obtenció del títol.

Les places disponibles s'adjudiquen per ordre de pagament. Si el curs en el qual estàs interessat és tancat, pots posar-te en contacte amb cursos@fundaciocim.org i reservar la teva plaça per a la propera edició.

Edició: Juliol

Preu amb descompte
60 hores
Crèdits ECTS
ETSEIB: 2 crèdits FNB: 3 crèdits *matrícula grau vigent
Horari Dll a Dv
Inici: 03/07/2017 Final: 28/07/2017 de 8 a 11h
Horari cap de setmana
Pròximament
Ubicació
Fundació CIM

1. Conèixer les eines bàsiques de dibuix 2d

• Conèixer les eines bàsiques de dibuix 2d
  • Generació de corbes de forma lliure
  • Modelar a partir de coordenades
  • Editar i transformar objectes
  • Edició de punts

2. Modelat en 3d

• Creació de formes sòlides
  • Crear formes deformables i editar-les
  • Crear superfícies

3. Tècniques avançades de modelat

• Topologia de les Nurbs
  • Creació de corbes. Diferents graus d'una corba i continuïtat
  • Superfícies: Continuïtat en superfície. Comandos que utilitzen la continuïtat

4. Altres funcions de Rhinoceros

• Importar i exportar models. Mallat
  • Crear plànols en 2D
  • Cotes
  • Renderitzar

5. Grasshopper

• Automatització dels processos
  • Modelat algorítmic
  • Profundes variacions de les geometries de partida
  • Possibilitat d'obtenir formes amb un alt grau de complexitat
Sol·licitud d'informació

Per a més informació ompli el formulari següent i contactarem en menys de 24h.

Per a més informació contacti a cursos@fundaciocim.org o truqui al 93 401 71 71.

Està orientat a professionals del Disseny de diferents àmbits, com l' Arquitectura, Enginyeria Naval i Disseny de producte, que vulguin conèixer i aplicar una de les eines més ràpides en modelatge de superfícies.

Els cursos són impartits per personal de la pròpia fundació, amb una àmplia experiència en l'ús dels programes, tant a nivell formatiu com en l'ús d'aquests en projectes d'enginyeria.

Anul·lació d'un curs. La Fundació CIM es reserva el dret d'anul·lar el curs per falta de participants, cas en el qual es retornaría l'import de la matrícula abonada de forma íntegra i sense cap tipus de bonificació adicional.

Devolució per anul.lació. Si durant el període dels 7 dies anteriors a l'inici del curs es renuncia a la plaça, es retornarà l'import abonat o la plaça podrà ser ocupada per una altra persona. Un cop passat aquet termini, no es retornarà l'import de la matrícula.

Convalidacions. Per a saber quants crèdits de lliure elecció es convaliden per les hores totals del curs, cal adreçar-se directament a la secretaria de la facultat dels vostres estudis.

Faltes d'assistència. Per a poder superar el curs, cal complir un 80% d'assistència mínima. Si el curs té 20 sessions de 3 hores, el màxim nombre de faltes que es podràn produir són 4.