Missatge del Director General | Fundació CIM

Missatge del Director General

Benvinguts a la Universitat Politècnica de Catalunya.

"La Fundació CIM és part d’aquesta universitat dedicada a la tecnologia d’un país que, amb un 0'1% de la població mundial, genera el 1% de la producció científica. On són les indústries que converteixen aquest coneixement punter en productes competitius d’alt valor afegit?

Per dir-ho suau, aquest país té deures pendents. Ja ens hi estem posant. En diferents apartats d’aquesta pàgina web teniu descrites algunes de les eines per a que les empreses puguin fer aquesta tasca. Però no és fàcil. Estem en un moment de canvi de paradigma industrial. Ara ja sabem què suposa la globalització , i també hem descobert que no estàvem preparats per a ella.

Hem contemplat el tancament d’indústries emblemàtiques, i la deslocalització de moltes d’aquelles que van venir atretes per uns costos laborals competitius que ara no ho són. També veiem com els monocultius econòmics (sector immobiliari, turisme) poden ser una trampa de greus conseqüències. A la fi, la nostra societat ha decidit que sense indústria no hi ha futur. I, amb l’experiència viscuda, aquesta indústria només es pot fonamentar sobre el que s’ha dit al principi:  desenvolupament de productes propis, d’alt valor afegit, amb una clara vocació a l’exportació

Per a això la Fundació CIM proporciona un suport ben pràctic en l’aplicació de les tecnologies avançades de desenvolupament i producció. I sabem que aquest és l’únic camí per crear llocs de treball qualificats, a on s’adrecen els nostres estudiants de la UPC.  La Fundació CIM va néixer per respondre als reptes que als anys 90 suposava la irrupció de l’ordinador a la indústria (CIM, Computer Integrated Manufacturing). Avui dia la seva estructura i funció va més enllà del concepte de centre tecnològic.

És un Institut Tecnològic, que combina Serveis/Projectes, Recerca i Formació. Són les sinèrgies entre aquestes tres capacitats les que possibiliten una transferència tecnològica real i efectiva.

I som pioners en afegir una altra activitat clau per a preparar als professionals de demà i donar resposta a les necessitats de la 4ª revolució industrial: sota un criteri únic al nostre entorn d’autofinançament i risc, desenvolupem productes propis de codi lliure i obert (BCN3D technologies) centrats a facilitar l’accés de persones no expertes a la tecnologia.

Com a resultat del nostre treball i il·lusió, liderem el desenvolupament d’equips de fabricació digital al sud d’Europa. Els convidem a veure-ho en directe."

Felip Fenollosa i Artés

Director General de la Fundació CIM