El CIM de la UPC, la nostra nova imatge corporativa

El CIM de la UPC, conegut fins avui amb la denominació Fundació CIM o Centre CIM, presenta una nova imatge corporativa. Els darrers anys, el nostre creixement ha estat molt significatiu, coherentment amb els esforços per resituar de nou la indústria catalana en un primer pla. En aquest sentit, la denominació sota la qual passem a ser coneguts  ens vincula de manera inequívoca amb el grup d’institucions de la Universitat Politècnica de Catalunya (Grup UPC), del qual formem part.

La projecció de la nova marca CIM de la UPC, la primera del grup adaptada a la nova imatge corporativa de la UPC, és el símbol d’una història d’èxit que és coneguda, recolzada i impulsada per la base industrial i professional catalana. A més, aquesta expressa els valors claus d’aquest camí: col·lectiu, ingeni, 3D i fabricació.

Tota aquesta activitat ha deixat fites i notícies rellevants pel nostre camí, que justifiquen la posada en valor en forma de nova marca corporativa:

• Disseny i construcció d’equips de recerca per a vols parabòlics de l’Agencia Espacial Europea.
  • Premi 2015 Manel Xifra” al millor Centre Tecnològic o Grup de Recerca.
  • Fabricació de prototips impresos en 3D per a assaig d’intervencions quirúrgiques d’oncologia infantil a l’Hospital Sant Joan de Deu de Barcelona
  • Dinamització i gestió d’Ateneus de Fabricació Locals, liderant el procés d’empoderament de la ciutadania en noves tecnologies de fabricació digital.
  • BCN3D, que ha situat la impressora 3D “SIGMA” entre les primeres a nivell mundial, gràcies a la seva tecnologia IDEX de dos capçals independents.

Finalment, també reconeixem els centenars de professionals que han passat per les nostres aules o han participat en una estada pràctica dins del nostre programa de beques, en el que alguns ens han fet anomenar l’Hospital Clínic de l’Enginyeria. Avui dia, són aquests exalumnes els que lideren la imprescindible transformació de les empreses catalanes des de les seves posicions en oficines de R+D+i, plantes productives, etc...